4 juni 2010

6. Hot Dog Zone, Atlanta Intl. Airport


Hot Dog Zone, som mer frekvent går under namnet Hot Dog Construction Co, har vilket antyds i namnet bara varmkorv på menyn. Snabbmatskiosken (det är ingen restaurang, närmare ett hål i väggen) återfinns på flygplatser och foodcourts i USA och ägs av livsmedelsjätten Oscar Mayer, USA:s största charkuteriproducent motsvarande Scan.

Hot Dog Zone på Atlantas flygplats hade olika tre menyer med tillhörande korvar på menyn. Jag beställde en Chicago Dog (se bild) och till menyn kunde man välja crisps (chips) eller chips (pommes frittes). Jag blev något ställd i valet då pommes frittes som oftast kallas french fries i USA, och inte brittisk-engelskans chips som betyder motsvarande.


Chicago Dog var en mindre smaksensation. Toppad med tomat, lök, stark chilirelish, senap och syltad gurka, pendlade den mycket mellan sött och starkt. Korven var mycket smakrik, men i de sista tuggarna tog chilin över totalt vilket gav en lamslagen hetta i munnen. Mindre trevligt. Jag uppskattar chili, men det är en balansgång när det ger smak och visst sting till att totalt ta över.

Hot Dog Zone @ Atlanta Intl. Airport
Concourse A
Atlanta, GA



1 kommentar:

  1. Den där korven ser helt sjukt god ut :D Förhoppningsvis får jag besöka USA nångång så jag får en chans att prova alla dessa fantastiska maträtter som landet har att erbjuda...

    Vilket käk är din personliga favorit av allt du testat förresten?

    SvaraRadera