8 juni 2010

7. Jack in the Box, San Diego


Jack in the Box är en av USA:s mer välkända hamburgerkedjor i konkurrens med McDonald's, Burger King, Wendy's etc. Flest restauranger finns i Kalifornien, och den första restaurangen öppnades 1951 i San Diego, stan jag besökte.

Mina tidigare erfarenheter av Jack in the Box's hamburgare var inte alldeles för häpnadsväckande, men jag bestämde mig för att prova stället igen. Beläget bara något kvarter från mitt hotell stegade jag in här kl 7 på morgonen för frukost. Beställde en Sirloin Cheeseburger och en apelsinjuice.

Hamburgaren gjordes made to order och efter att ha väntat 10 min kom en rykande färsk hamburgare in på en bricka. Brödet var mjukt, fluffigt och varmt, biffen var mycket saftig, krispiga hela pickles (inlagd salt gurka ungefär) användes, istället för sladdriga, små inlagda gurkor liknade de man får på McDonald's. Jag trodde de hade glömt osten först, men den var gömd långt inne i hamburgaren tillsammans med senapsmajonnäsdressingen. Det blev faktiskt godare då osten var lite mer subtil. Annars har amerikaner än förkärlek för att dränka cheeseburgare i alldeles för mycket ost vilket bara blir äckligt.

Min andra måltid på Jack in the Box var bättre än min första. Hamburgaren var helt okej smakmässigt, men de kunde gärna lagt på lite mer dressing för att göra hamburgaren ännu mer saftig. Stort plus dock för att den var alldeles pinfärsk.

Jack in the Box
7740 Hazard Center Drive
San Diego, CA


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar