21 juni 2010

11. Taco Surf, San Diego


Tacos som vi gör i Sverige är inte mexikanska tacos. Det är amerikaniserade tacos. Mexikanska tacos serveras oftast på en s k taqueria. Taco Surf är en sådan taqueria i San Diego som gör himmelskt goda tacos. Tacos man äter sig hungrig på.

Taco Surf är beläget vid Mission Beach, en av San Diegos milslånga strandområde. Taco Surf var ett ganska litet ställe med surf memorabila på väggarna inredd i kalifornisk stil. Taco Surf är ett vattenhål typiskt ganska välkänt bland lokalbefolkningen, men som turister inte har hunnit fördärva än. Sådana lokala "hak" älskar jag att besöka. Ofta är där en familjär stämning och det kändes nästan som man besöker någons hem.


På Taco Surf beställde jag först en fish taco vilket är vitfisk stekt och marinerad i olja, chili, koriander serverad med råriven vitkål och chili toppad med gräddfil i en tortilla. Serverades med hot sauce, den jättelika flaskan på flaskan. Fish tacon var något av det godaste jag någonsin ätit i tacoväg och skillnad är milsvid vad gäller svensk taco och den taco mexikanare tillreder.


Jag var tvungen att ha mer! Jag beställde därför in en fish taco till samt en carne asado, vilket är skuren biff blandad med guacamole i en tortillarulle. Jackpot igen! Detta var helt klart den bästa matupplevelsen under hela min San Diego-resa.

Som sagt, Taco Surf - missa inte om ni är i San Diego!

Taco Surf
4657 Mission Boulevard
San Diego, CA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar