21 januari 2010

5. Round Table Pizza, Santa Clara


Round Table Pizzas slogan är "The Last Honest Pizza", i vilket de menar att de gör allt från grunden och endast fyller pizzan med de bästa råvaror. Det kanske ska tas men en nypa salt, men goda pizzor bakar de i iallafall.

Jag kände inte till Round Table tidigare, men tydligen har de över 500 restauranger runt om i USA, så någon liten obetydlig kedja är det inte. Liksom In-N-Out är Round Table baserade och grundlagda i Kalifornien.

Som förrätt beställde jag in Garlic and Parmesan Twists, vilket var snurrade små bröd med ost och vitlök. Till dem fick man en Buttermilk Ranch Dressing, som smakade som en blanding mellan sött och salt. Buttermilk kan närmast liknas vid filmjölk i Sverige. Twistsen var riktigt goda, väldigt ostiga dock, och jag åt inte mycket av dem. Ville spara mig till pizzan.

Pizzan jag beställde gick under namnet Ulti-Meat Pizza. En himla massa kött alltså. Pizzan beskrivs bäst på Round Tables hemsida: Primo pepperoni, New Orleans style Andouille sausage, sugar cured bacon and hickory smoked sausage. Baked with a blend of 3 cheeses on our Zesty Red Sauce. Pizzan var mycket fyllig och välsmakande och kändes mer äkta i smaken än t ex hos Little Caesar's, en annan pizzakedja. Dock dränker amerikanerna sina pizzor i kilovis av ost, vilket gör att mättnadskänslan nås tämligen snabbt. Jag beställde in den minsta varianten med 6 slices, och jag kunde säkerligen haft mat där för en vecka framåt. Men jäkligt god var den i varje fall.

Round Table Pizza
4300 Great America Parkway
Santa Clara, CA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar